4 листопада в рамках співпраці  між Ужгородським торговельно-економічним інститутом ДТЕУ та ВСП «Ужгородський торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ» було проведено круглий стіл «Академічна доброчесність в контексті культури якісної освіти».

Модератори: Наталія Василиха – заступник директора з науково-педагогічної роботи, кандидат економічних наук, доцент, Світлана Голубкавикладач методист облікових дисциплін

У роботі круглого столу взяли участь Катерина ІНДУС – к.е.н., доцент кафедри фінансів, обліку та оподаткування УТЕІ ДТЕУ,  Марія ЛАЛАКУЛИЧ – к.е.н., професор, Валерія СМОЧКО – к.е.н., доцент, Степан НОСА – викладач фінансових дисциплін, Едіта ОЛЕНЬ – секретар відділення (ВСП УТЕФК ДТЕУ).

Питання круглого столу:

  • Академічна доброчесність як основа якісної освіти
  • Академічна доброчесність очима здобувачів освіти
  • Приклади кейсів/ситуацій з академічної доброчесності.

У вітальній промові Наталія ВАСИЛИХА звернула увагу, на український контекст змісту академічної доброчесності як обов’язкову умову якісної  та інноваційної освіти. Зокрема,  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права; надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації; контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти; об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Продовжили дискусію Катерина ІНДУС, Світлана ГОЛУБКА, Марія ЛАЛАКУЛИЧ, які зазначили, що академічна доброчесність допомагає формувати критичне мислення й уміння перевіряти факти, що є основою освіченого суспільства, адже онлайн-навчання, штучний інтелект, доступ до готових робіт – усе це спокушає. Особливий інтерес учасників круглого столу викликала інформація та факти Степана НОСИ, Валерії СМОЧКО, щодо  питання: «Як пов’язаний ШІ з академічною доброчесністю». Академічна доброчесність у добу ШІ – це не заборона, а вміння відповідально користуватися новими технологіями. І тому на сучасному етапі чесність у навчанні стає показником зрілості та відповідального користувача технологіями.

Цікавими та креативними були дискусії та презентації здобувачів освіти: Марії ЦОГЛИ, Маріанни ДЯЧЕНКО, Вікторії ГРИЦИЩУК, які сфокусували увагу на сутності академічної доброчесності, її порушення в навчальному та студентському  середовищі …  

Обговорення пройшло у жвавій дискусії, розгляду практичних кейсів/ситуацій з академічної доброчесності. Щиро дякуємо учасникам круглого столу та бажаємо надалі популяризувати академічну доброчесність як обов’язкову основу якісної освіти.